Träning..

Min kollega var ju sjuk igår jag jobbade 07:30-15:30 och det var bra för då hann jag med en massa saker på eftermiddagen.
Efter jobbet åkte jag till centrum och hämtade upp våra trådbackar till garderoben som vi beställt från vedum. Skönt att få ordning på kläderna. Dem ligger fortfarande i soppåsar samt på golvet så snart ligger dem prydligt inne i garderob.

Ringde rackethallen för att kolla om dem hade nån bana ledig men det var fullbokat så jag lämnade mitt nummer och dem skulle ringa om det kom in en avbokning. Dem ringde sen och jag fick en bana vid åtta.

Under tiden hann jag åka till Tyresö BK och träna Benji. Dem har öppen träning på tisdagar och det var sjukt längesen som jag var nere. Och tränade hund oxå för den delen. Vi tränar ju lite när vi är ute på promenader men svårt att träna platsliggning utan andra hundar som distraherar. Så igår var det mycket rörelse och många hundar som körde. Skitbra!!

Benji fick ligga mellan två tikar tror jag och det var ett bra test för honom. Han låg ner hela tiden dock nosade runt lite och en av tikarna luktade väldigt gott. Han nosade i luften och gnydde lite. Jag tycker han var superduktig med tanke på att vi inte tränat bland främmande hundar på nästan två år!! Jag känner ett annat lugn med honom nu oxå och det tror jag han känner av. Jag vet att han kan och jag stressar inte fram nåt moment utan låter honom tänka till själv. Blir inte arg för att han gör fel utan vi glömmer det och gör om det tills han gör rätt.. För tillfället är det kul att träna och jag ser fram emot att tävla med honom i maj.
Skulle göra en budföring oxå men tiden rann iväg då jag skulle spela badminton så det var hem till morfar igen och lämna Benji för att sen åka hem byta om och dra till rackethallen.

Fick med mig brorsorna och vi körde på hårt. Skitkul att känna att man blir helt slut i kroppen. Var längesen jag tränade men detta är nåt jag kommer fortsätta med. Visst det är lite dyrare än typ gymkort men det är så kul och gym har jag ingen motivation till just nu. Så jag tränar det som jag tycker är kul och då är det värt dem extra pengarna som det kostar.

Ska spela ikväll igen med en polare. Han och några till har en stående bana som dem alltid kör på på onsdagar och jag frågade om det fanns en ledig plats och det var nog inte omöjligt sa han. Så vi får se idag om jag får hänga på men det tror jag :)
Gäller att ta vara på träningstillfällena nu så man inte tappar motivationen. Har lätt för det så nu ska allt vara roligt annars får det vara.
Och JA det är skitjobbigt att spela om man verkligen är några som går in för det totalt. Här snackar vi inte stå på gräsmattan på baksidan och slå lite. Det är verkligen sjukt bra träning och underarmen bara skriker efter ett tag.
MEN KUL SOM FAAAN!!!!

Ska nog hämta älsklingen ikväll oxå i solna. Han har övernattat hos en vän då han har varit på utbildning i tre dagar.
Ska bli skönt att ha honom tillbaka i sängen igen. Och sovmorgon blir det imorn oxå.. Så lyxigt!!

Tänkte att jag skulle cykla till morfar idag och hämta Benji och stanna till på hundklubben och träna lite. Om det inte är för kallt och rått ute men det tror jag inte. Har ingen tid att passa idag förutom badmintonen ikväll :)

Nej nu ska jag fortsätta jobba..

Ha det!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0