Torsdag...

Idag har jag varit i Tyresö och lämnat hunden hos morfar. Åkte sen och pratade med en psykolog och det var otroligt skönt. Att bara få prata av sig och någon som lyssnar och hjälper en att reda ut alla tankar man har.
Ibland kan det ju snurra på rätt bra i knoppen och man vet inte vad man ska göra för att allt ska kännas bättre.
Har haft det rätt kämpigt ett tag nu så denna timmen som vi satt och pratade var lättande.
Mycket av energin går till farfar och farmor. Saknar honom så otroligt mycket att det gör ont och ibland känns det som att tårarna aldrig ska ta slut. Det är så orättvist.
Och farmor som är ensam kvar. Hon har ju alla oss men det gör ont att veta att hon äter middag själv eller inte kommer hemifrån då hon inte kör bil. Nu har hon ju sagt att hon skall byta deras stora bil till en mindre och börja "övningsköra" med mamma. Det känns ju bra så att hon kan åka iväg och slippa fråga andra när hon vill åka någonstans.

I söndags när jag var där (efter min krock) så skulle vi precis börja äta när mamma sa att nu sitter farmor där och äter med tända ljus. Då kände jag att tårarna började komma men tänkte att farmor vill inte se hur jag bölar hela tiden. Utan jag gick in och sa att du får gärna göra oss sällskap medans vi äter. Och det ville hon så hon kom in med sitt glas vin och vi satt och pratade lite om allt möjligt.
Jag har frågat henne förut om filmer från när vi var små. Dem har spelat över från filmkamerakassetter till VHS-band förut och dem har jag suttit och tittat på nån gång för längesen. Nu undrade jag om jag fick göra om dem till DVD-skivor då det är lättare att titta på och dem håller längre. Har ju ingen VHS-spelare. Det tyckte farmor lät som en bra ide och brorsan tog på sig att kolla upp allt. Han visste ett förtag som gjorde sånt. Gud jag ser verkligen fram emot att kunna sitta och kolla på det när jag vill. Vi snackar 13 timmar film!! Dock är inte allt på mig och brorsorna men mer än hälften iaf.
Är så himla roligt att ha och kunna visa för sina egna barn en dag.
Vi kollade på första filmen (farmor har VHS-spelare) och gud vad vi skrattade.. Vad vi höll på när vi var små :) Allt från att vi gick och sjöng sånger runt poolen till när yngsta brorsan är nyfödd och vi är på på BB. Jag håller i min bror som om han vore min egen. Och hur såg alla ut på 80-talet!!?? Mamma i fjärilsglasögon och permanentat hår så det bara skriker om det. Och kläderna ska vi inte ens gå in på.. De färgglada skidkläderna har vi skrattat åt rätt mycket.

Nej nu ska jag titta på "The 70´s show" och invänta rond..

Kram på er..


Kommentarer
Postat av: jaana

Jag är glad att du fick prata av dig, hoppas att du kommer att känna att du får hjälp. Kramis mamma

2009-02-27 @ 03:32:09
Postat av: jaana

Klockan är 03.30 och jag längtar efter Prinsen! Jag ska mysa och pussa på honom hela fredagskvällen för sen kommer jag inte att träffa honom på en hel månad!

2009-02-27 @ 03:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0