Oj nu var det längesen..

Ibland glömmer jag bort att jag har en blogg och när jag väl kommer på det orkar jag inte skriva..

Jaja slut tjatat om det..

Vad har hänt sen sist då..

Har fått reda på att upphandlingen är klar angående jobbet och Securitas förlorade Landstingshuset som kund och avtalet går ut den 1 oktober. Beslutet har tydligen överklagats så jag vet inte hur det hela slutar men jag kommer nog titta efter annat iaf.
Har inte lust att gå över till det nya företaget och det kanske är ett tecken på att göra nåt nytt.
Har kollat lite på parkeringsvakt. Varför inte. Måste kolla att lönen är bra bara. Vill ju inte gå ner i lön nu när jag har kommit upp i heltid.

Har blivit sjukskriven 25% en månad för att få "andas" lite. Blev inte ledig en hel dag i veckan utan färre timmar per dag så vi testar och ser om jag mår bättre av det annars får jag prata med dem igen. "Det står inget om att han (läkaren)rekommenderar det på intyget" Jo det gör det!! Men men vi får se..

Benji och jag har tävlat i Lydnadsklass 1 på Kristi Himmelsfärdsdag.
Skitnervös och gick upp strax innan sex på morgonen för att motionera Benji lite så att han inte skulle vara så spattig.
Åkte ner och badade lite och sen fick han springa i skogen.

Var på Haninge BK typ en timme innan samling men det var skönt. Var nervös innan lottningen för jag ville inte vara bland dem sista. Fick startnummer 3 av 24:) Skönt..

Platsliggningen gick bra så full pott där..
Sen var det dax för oss att göra entre på planen. Jag kände att jag inte riktigt var mig själv när vi började så det måste jag tänka på till nästa gång.
Benji nosade runt på planen och gick inte alls fint så då vart jag lite tvär. Sista 50 meterna fattade han vad vi pysslade med och gick superfint så vi avslutade på topp iaf.. Sedan gick allt bra fast lite segt. Fick iaf poäng på allt så det är jag nöjd över.
Apporten var jag så säker på innan och kände mig trygg med att veta att han tar den. Men nu var det ju en helt ny apport och han tvekade först men efter att jag sagt "apport" en gång till tog han den och höll hela tiden.
Vågade inte räkna ihop poängen då jag inte var säker på vad jag fått exakt på varje del.
Åkte hem och hämtade Niklas och hann precis tillbaka till prisutdelningen.
Vi kom på 13:e plats med 157,5 poäng och ett 2:a pris!! Alltså 2,5 poäng från ett 1:a pris :( Men jag tror att det är en mening med det så nu ska det finslipas på momenten.
På lördag tävlar vi på Nacka BK och då jävlar!!

Snart kommer mamma hem oxå!! Hon har varit i Norge och jobbat i två månader.. Ska bli skönt att få spendera lite tid med henne :)

Nej nu ska jag göra nån nytta :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0