Jag blir såååå trött..


Åh vad jag hade sett fram emot en fredag med lite fixa och dona, mys med killen, en god middag och bara relaxa.. Utan hund!! Han är i Tyresö hos mamma & pappa..
Men icke då!!
Min kollega var sjuk redan igår men han kämpade sig igenom passet och väktarmötet.. Starkt!!
Jag jobbade dagpasset men misstänkte att jag skulle få stanna kvar nån timme extra då dem inte hade hittat någon på torsdagskvällen.
 Det hela slutade med att dem inte hittade nån och dem bönade och bad om att jag skulle ställa upp..
Inga problem att jobba extra men denna fredagen var lite speciell.
Skulle jobbat kväll denna fredag från början men förra fredagen behövde dem nån som kunde jobba kväll och då sa jag att jag kunde byta så att jag var ledig DENNA fredagkväll istället. Inga problem..

Man kan inte rå för att man blir sjuk, man ska absolut inte komma till jobbat om man är dålig.
Men det som jag tycker är dåligt av mina chefer är att dem inte har lärt upp tillräckligt många på detta ställe. Då får jag "rädda" dem eftersom det inte finns NÅGON annan.. Då tycker jag att man kanske kan få lite ersättning för att man är schysst och ställer upp. Jag sa att jag vill ha lite extra och i somras var det inga problem när samma sak hände.
Men nu gick det helt plötsligt inte!! Jag sa det att ni får hitta nån lösning på det för jag tänker INTE jobba för samma pengar.. Måste ju tjäna någonting på att jag offrar min fredag!!
Det slutade med att dem skulle lösa det nästa vecka.. Annars blir jag förbannad :( !!!

Så nu har jag jobbat 10 timmar och det är 4,5 timme kvar.. Men så är det när man jobbar på ett ställe med bara två tjänster.. Man får ställa upp för man vill ju inte att det ska komma nån som aldrig varit här och inte kan göra en korrekt låsning osv. Men lite trött blir man..

Så 22:00 tar jag en taxi hem för jag tänker inte sätta mig på en tunnelbana och sen gå lååååånga vägen hem.. Det gör jag bara inte.. Kalla mig lat men det skiter jag i :)

Jaja nu är det ju bara låsningen kvar och de sista timmarna går nog rätt fort ändå..

Ha en trevlig fredagkväll!!

Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0