Skönt att man slutar klockan två..


Vissa dagar är det helt enkelt lite jobbigare att gå upp och åka till jobbet.. Imorse var en sån..
Jag vaknade 04:55 för att gå på toa och kände mig relativt pigg. Ska jag gå upp redan nu eller ligga kvar i sängen en timme?? Det blev sängen :) Men shit vad jobbigt det var att ta sig upp sen.. Tryckte bort larmet i en halvtimme sen blev det ju lite stressigt..
Hinner alltid om jag behöver duscha eller gå ut på kissrunda med Benji men det är ju alltid skönt med lite marginal..
 
Så där låg då min älsklingen i sängen och hade det varmt och skönt.. Klart man vill krypa ner igen men nej då bara att palla sig upp och ut i kylan med Benji.. Men innan man åker till jobbet så har vi det så att man måste mysa med den andre om den har sovmorgon.. Så pussar och mys innan man måste lämna fortet  :)

Nästa vecka börjar jag på heltids-schemat och då kommer allt att återgå till att
jämna veckor=dagpass
ojämna=kvällspass.
Efter nyår som bytte dem för mig och då passade det inte in lika bra med Niklas schema:(
Skittråkigt att jobba fredagskväll när han är ledig fre-lör-sön.. Man missar liksom en början på helgen..
Men nu när jag har fått heltidstjänsten så går jag tillbaka på mitt gamla schema :) skitskönt!!

En vän har precis fått sitt första barn.. Vi har alla varit på henne och undrat när det är dax för det var beräknat till den 26:e och förstföderskor brukar tydligen alltid gå över tiden. Men imorse så läste jag att storken hade anlänt!!
Hoppas att allt gick bra och en tur till lidingö inom en snar framtid är att se fram emot :)

För nån vecka sen var vi på ICA och handlade och jag fick för mig att köpa avokado som jag inte har köpt på jättelänge..
Det är min nya drog :) På med lite salt och sen är det bara att äta.. Hur fräscht och gott som helst!! Brukar mosa på macka och sen lägga kalkonpålägg på :) mmmmmmmm
Ser redan fram till imorn när jag får ta mig en macka (har redan tagit en idag) :)

Ser fram emot våren när jag kan börja cykla igen.. Har ingen motivation för tillfället när det gäller träning men när det blir lite varmare så åker cykeln fram.. Lagom tur fram och tillbaka till jobbet..

Nej nu får det vara nog med tankar idag :)

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0