...

Igår var det lydnadstävling på kvällen och jag möttes av en glad Benji när jag hämtade honom hos mamma..
Han var riktigt på G!! Så jag kände att detta kan nog gå vägen..
Var väldigt nervös men det var skönt att vara på hemmaplan och veta hur allt fungerar. Kan hälsa på massor med folk och slipper stå själv och vänta.

Vi fick dra startnummer och jag fick nr. 2 vilket är bra för det är mitt turnummer.
Vi gick bort till planen och skulle ha platsliggningen. Benji känns lite disträ och jag började känna mig lite nervös för att det ska lukta gott på planen och att han ska ställa sig upp. Men han låg!!!! Såååå skönt. Och tandvisningen gick oxå bra.

En liten väntan sen var det dax.
Linföringen kändes helt ok. Inte hundra men mycket bättre än dem förra två gångerna. Men domaren tyckte att han luktade för mycket och var lite för okoncentrerad så vi fick bara en 5:a.
Läggandet gick bra fast jag var tvungen att använda dk för att han skulle sätta sig upp.
Sen var det inkallning och precis när jag har gått klart och ska vända mig om för att kalla in så lägger han sig ner.. Suck..
Men han sprang bra in och gjorde ett riktigt hoffeavslut. Dvs hoppas runt för att sätta sig fot :) Jag tycker det är charmigt och jag tror domaren skrattade lite. Men det ska bort..
Under ställandet så lägger han sig så det nollade vi.. Lite synd för han kan verkligen stå snyggt.. Tar på mig att vi nollade det för jag har tränat stenhårt på snabbt läggande.. Och det är han snabb på nu..
Apporten gick bra. Han hade svårt att hitta rätt i munnen men till slut så satt han fint och vi fick bra poäng på det.
Hoppet blev tyvärr dk oxå. Det var någonting som störde honom bakom mig så jag fick inte riktigt kontakt med honom så det blev "hopp" två gånger.. Men annars snyggt.

Totalt 125 poäng, 8:e plats och ett 3:e pris.. trodde faktiskt att det hade gått lite bättre men vi hade roligt ute på plan och det var det viktigaste!! Nu är det bara att nöta nöta nöta..
Vi ska ta det där 1: priset nån gång..
Ska kolla upp lite fler tävlingar och anmäla.. Nu börjar man verkligen komma igång..

Nej nu ska jag jobba lite..

Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0