Allt har sin mening här i livet..

Jag tror verkligen på det.
Och jag har sumerat min fakta till det från mitt eget liv.

 Allt började när jag började träna på Friskis. Tyckte först att det kanske var töntigt men gick dit iaf och insåg vad skönt det var eftersom det var så litet och man behövde inte träffa andra utan bara fokusera på sin egen träning. Det fortsatte med att jag skrev upp mig på intresselista till att få en instruktörsutbildning och där träffade jag Anders G som jag ser som en nära vän (fast vi inte träffas eller hörs så ofta. Vissa vet man att man har kvar oavsett vad som händer. Han var en av dem som ringde när han hört att min farfar gått bort. Sånt värmer.).

Efter att ha varit instruktör ett tag lärde jag känna några killar på gymmet (som tränade). Två av dem hade precis flyttat in i nybyggda lägenheter på Axel Wennergrens och den tredje skulle flytta in i det sista huset. Och det fanns tydligen lägenheter kvar. Jag vart intresserad och jag och mamma fick möjligheten att komma och kolla på ena killens lägenhet. Jättefin och jag bokade upp en i det sista huset. Köpte den lägenheten till ett väldigt bra pris.

Vid inflyttningen i juni 2006 insåg jag att det var väldigt många unga som skulle bo i samma port vilket var kul.
Lärde känna Åsa som kom att bli en av mina närmsta vänner och fortfarande är :) Den tredje killen från gymmet hade träffat en tjej som flyttade in med honom, Bella. Vi tre tjejer kom att gå med i styrelsen och lärde känna varandra bra under de två åren jag bodde där. Jag och Åsa var med på Bella och Markus bröllop i maj -08 bla. Riktigt bra tjejkompisar som jag alltid har roligt med :)

Efter att jag jobbat på samma jobb ett tag insåg jag att jag ville göra nåt annat. Vi brukade hänga på tjili som ligger ett stenkast från oss och där träffade jag en kille som jobbade med fester. Intressant tyckte jag och det visade sig att dem sökte en till till företaget och jag fick den tjänsten.

I samma veva skulle det vara julbord på Securitas (dec-08) och jag var ju fortfarande anställd dock som behovare men jag fick komma iaf. På julfesten träffar jag min underbara pojkvän. Vi klickade väldigt fort och det blir mer och mer seriöst hela tiden. Tillslut inser jag att det här med festarrangör inte var min grej så jag ringde securitas och börjar jobba på timmar igen. En dag ringer dem och undrar om jag är intresserad av att ha tillbaka min gamla tjänst. JAAA!!

Sakta men säkert börjar jag ta mig tillbaka till en vardag med en bra månadslön och en kärlek som jag älskar.
Vi pratar och bestämmer oss för att flytta ihop i hans 1:a i solna. Jag bestämmer mig för att hyra ut min lägenhet till lillebror under ett år för att pröva lyckan i solna. Under sommaren får vi erbjudande om en 2:a som ligger 200 meter bort. Den tar vi såklart och får även då bestämma tapeter då dem ska renovera den. Tackar tackar :)

Flyttar in i augusti och då börjar tankarna om att det är dumt att ha kvar lägenheten i tyresö. Så jag frågar min bror om han vill köpa den och det vill han. Får en vinst som heter duga fast jag sålde den till marknadsvärde. Var mest intresserad av att bli av med den och jag orkade inte blanda in mäklare mm.

Har alltid haft en känsla av att jag kommer att återvända till tyresö men inte när. Vi börjar titta på lägenheter då vi gärna vill köpa nåt eget. Budar på en 3:a i solna men den blev för dyr. Jag drar med mig killen till tyresö på en visning på Siklöjan. Vi båda faller direkt för lägenheten. Några timmar senare ringer vi mäklaren och bokar vi den. Pratat med banken och allt är klart. Lånelöfte har vi sen innan och kontantinsatsen har jag från förr lägenhetens vinst.

Så nu ska vi flytta till tyresö och söka lyckan där. Aldrig trodde jag att jag skulle vara tillbaka i tyresö ett år senare eller att jag skulle må så pass bra över det. Att jag skulle få med mig killen oxå är en överraskning. När vi började ses var jag mycket hos honom. Med våra scheman mm var det krångligt för honom att sova hos mig så jag pendlade till solna.

Så en liten sammanfattning:
Hade jag inte börjat träna så hade jag inte köpt lägenhet, inte att träffa Åsa och Bella, inte träffat killen, inte flyttat till solna och sålt lägenheten. Då hade jag nog inte köpt en nybyggd lägenhet på Siklöjan.

Nu får vi en lägenhet som vi älskar, jag kommer närmare min familj och det blir lättare med Benji samt att jag har mina tjejer nära :) Visst det blir lite längre till jobbet men på det stora hela är det positivt.

Oj detta vart ett långt inlägg. Men jag hoppas ni förstår vad jag menar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0