Funderingar medans man väntar in att klockan ska slå 22..

Åhh det är såå skönt att det är fredag..
Cyklade till morfar idag för att lämna Benji.. Han älskar att cykla och ger allt så det blir inte så mycket trampande för mig :)
Vi stannade vid vattnet och Benji fick bada och dricka lite. Man märkte att han var trött efter cykelturen för han kämpade sig upp ur vattnet efter att ha simmat efter pinnen. Så jag beslöt mig för att spara på hans få krafter som fanns kvar till sista biten hem till morfar.

Sen var det dax för mig att cykla hem..
Ja det märks att man inte får så mycket motion själv när man cyklar med hund :) Men skönt att ha en hund som blir ordentligt motionerad. Han behöver få utlopp för sin energi, mycket trevligare med en lugn hund.

Sen bar det iväg in till chefen för samtal. Jag har ju känt mig stressad ett tag nu och efter att ha förlorat farfar har det blivit värre. Så min psykolog som jag går hos tyckte att jag skulle prata med min chef och kolla om jag inte kunde gå ner på 80% en månad för att få landa lite. Och då ta bort en hel arbetsdag i veckan istället för timmar per pass. Så vi pratade och jag såg att min chef förstod mig och han tyckte det  var bra att jag sa till nu. För man vet ju inte om det blir värre och jag tillslut måste sjukskriva mig mer och det vill jag verkligen inte!! Så vi skulle höras nästa vecka och se hur vi kunde lösa det. Skönt att man har en chef som lyssnar och förstår en.

Fick en hel timme över tills jag skulle börja jobba så jag gick och köpte sushi och skulle sätta mig nere längs norra mälarstrand.. Solen lyste och jag tänkte ha en liten stund för mig själv. Men vad det blåste!!! Jag satte mig ner på en bänk för att dricka soppan och locket blåste av och halva soppan hamnade på jeansen.. suck.. Gjorde ett försök till att äta men det gick inte så jag packade ihop och gick tillbaka till jobbet för att avsluta lunchen i vindfri miljö..

Så nu slutar man om halvtimme och Sverige ligger under med 3-0.. kul..

Ha det!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0