Oj vilken helg..

Jag har haft världens mysigaste helg.

Slutade halv fyra på torsdagen och sen bar det av hem och göra sig iordning för kvällen :)
Brorsan skjutsade ut mig till brevik där Charlie precis byggt en villa. Och vilken villa!! Och tomten!!
Utsikt över vattnet och alla andra hus. Låg väldigt höögt upp och backen var inte rolig (speciellt inte när det är grus, man har jeans och en 20-kilos väska på axeln). Men upp kom jag och hade supertrevligt hela kvällen. Vi grillade och surrade :) hade turen att få skjuts hem av snälla vänner till Charlie som ändå skulle åka hem. Var hemma strax efter ett och insåg att jag kommer må ganska bra imorn. Bara druckit cider och nåt glas dagens så jag somnade gott :)

Ville vara fräsch dagen efter då vi skulle ut till ljusterö och hälsa på lilla nyfödda Maximilian. Jag åkte tidigt och hämtade upp en bakfull och trött älskling i åkersberga.. Dem andra trodde nog att jag skulle vara den slitna men Niklas vann med hästlängder fast det inte direkt syntes.
Grabbarna målade hus och jag och Hanna sysselsatte oss med lilla Max och fixade maten. Hans även med att åka och bada med Benji. Han älskar det!! Han skulle kunna hålla på hela dagen..
Det målades och grillades om vartannat men tillslut var det dax att åka hem.. Somnade i bilen och stupade i säng när vi kom hem..

På lördagen blev det promenad med Åsa och Sally vilket Benji tycker är jättekul. Han gillar båda två så det blir som en favvopromenad :) Gick inte lika långt och fort som vi brukar då jag tidigare på morgonen i ett vredesutbrott sparkade allt jag hade i en soffpall och den svullnade upp. Suck..
Gick förbi apoteket med Åsa och träffade på Frida med Juni och en vän. Vi svängde förbi Coop och skickade iväg ett paket för att sen bli hungriga och gjorde Frida sällskap på Hörnet. Matade Juni med lite bröd och sen var det dax att bege sig hemåt för att styra upp tjejkvällen.

Mitt i duschandet ringer det på dörren och jag hade helt tappat bort tiden. Åsa var lite sen så jag hann fixa lite innan hon kom iaf :) Guacamole och tortillachips blev det innan då jag var lite sen med maten :)

Sen grillade vi och åt kött med klyftpotatis och sallad.. 

Det dracks och snackades och sen spelade vi Wii. Bowlade först och sen blev det rocka rockring på Wii Fit. Jag tror jag aldrig har skrattat så mycket. Det är inte lätt men det är tur att ni bjuder på er själva tjejer!! hahahhh (finns bildbevis :) )

Lite huvudvärk på söndagen men inte så farligt ändå.. Käkade frukost och sen ut till Ljusterö idag igen. Denna gång hjälpte även jag till och måla vilket var kul men efter ett tag sa armen ifrån. 
Benji fick bada även denna gång och hade han fått bestämma hade vi stannat kvar mycket längre :)

Väl hemma efter att ha lämnat bil och hund hos morfar åt vi lite grillat och sen dök vi ner i sängen.. Somnade vid tio och sov riktigt gott..
Lite segt imorse och så vet man att man ska jobba 14 timmar idag..
Har själv bytt med Marcela så hon kommer att jobba en heldag den 22:a maj. På torsdagen den 21:a är det röd dag och vi jobbar på fredagen men eftersom jag jobbar för henne denna dag så frågade jag om hon kunde tänka sig att jobba då. Fick ett okej så jag längtar till vecka 21 då jag bara jobbar 3 dagar!!!!

Nej nu ska jag fortsätta att fördriva tiden.. Bara 10 timmar kvar!!

Kram på er..

Kommentarer
Postat av: Malin

Låter som ni haft en riktigt trevlig helg :=) Kul att träffa en liten bebis, hur gammal är han? Är du trött nu efter heldagen i måndags ?

Kram / Malin

2009-05-06 @ 12:19:54
URL: http://mittnyalivsommamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0